close

Nikon D600入塵
DPR上一位ID為nikonjapan74的網友,提到了日前他送D600到日本東京銀座的Nikon服務中心清入塵的經驗。
內文提及了Nikon銀座店店員對入塵的解釋,以及清完之後的情況。
以下是原文的翻譯:

I have had my D600 since the 5th of October and have around 4000 shutter clicks already. Most of them were
shooting volleyball and 5FPS and and at F2.8 I didn't really notice much dust until last week when shooting outdoors beyond F10 and did some F22 test shots. It was pretty bad and I thought I had oil by the looks of it.
I ordered some sensor swabs but they haven't arrived yet. Since I was thinking oil, why not have Nikon clean
it?

我在10月5日時購入我的D600,並且已經按了大約4000次快門。
大部分是在拍排球運動,因為都是用F2.8及5連拍,我並沒有注意什麼塵點。
直到上周我在戶外用F10拍照並且用F22測試了幾張。
情況相當糟糕,看起來像是油汙。
我訂購了一套清潔組但是還沒到貨,不過既然我覺得是油汙,何不叫Nikon替我清呢?

Well I took my D600 to Nikon Service in Ginza, Tokyo. The Ginza service center is only about 30 minutes from my house by train. Had my warranty card with me so was told all cleanings are free for the first year and only
1000yen($12) after that. Pretty good deal. I asked the tech to look at the sensor and he said it was all dust and not oil. Filled out my form and was told to come pick it up in an hour. I also asked about the oil/dust issue and he tried to explain the spots are more obvious because of the higher resolution. I don't know if this is the
standard Nikon tech answer or just his opinion.

於是我帶了我的D600到東京銀座的Nikon服務中心,我家搭火車到銀座店大約只要30分鐘。
我有帶保固卡,因為第一年清感光元件是免費的,之後大約要12美金。還蠻不錯的。
我請技術人員看了一下感光元件,他說那些都是塵點而非油汙。
我填完了表格,他們跟我說一小時後再來領。
我也問了他們關於入塵的這個事件,他試著解釋這是因為高畫素所以才讓塵點比較明顯。 (譯者:="=)
我不知道這是Nikon的官方技術解釋還是他自己的意見。

I will shoot some blue skies tomorrow and see how good they cleaned it.
Can't complain too much with a free cleaning and a 1 hour turnaround.

我明天會拍一些藍天看看他們清得如何。
對於免費的清理和一小時的處理時間不能抱怨太多。

幾天後,nikonjapan74又回報了清理後的狀況。

shots some photos out side today.
Took the f20 shot of a blue sky and am happy to report only 1 very minor dust spot.

今天又出去照了幾張。
用F20拍了藍天,很高興得回報只有一顆小塵點


一天前,他再次回報相機的情況

I have taken a few hundred shots since the cleaning and i have not noticed significant dust.
I am avoiding just shooting test shots and f22 skies and actually going out and enjoying my camera!

清理之後我又拍了幾百張,而且沒有發現明顯的塵點。
我不再只是拍測試照和用F22拍天空,而是真正出門且享受我的相機!


相關文章:

D600用戶有機會可以免費更換快門零件
D600在3000次快門後就不再有塵點
Ken Rockwell再次聲明他的D600乾淨無暇
東京銀座Nikon服務中心對D600入塵的說法
美國Nikon對D600入塵縮時影片的回應
Nikon D600新機入塵過程的縮時影片
Dpreview確認了Nikon D600的塵點問題
Nikon D600 開箱!
Nikon D600 D-movie的幕後製作
Nikon D600的入塵可能來自於快門簾周遭的縫隙
Nikon WU-1b無線傳輸器開箱
Ken Rockwell對D600入塵事件表示他那台沒這問題
Nikon D600 、D800將有韌體更新
Nikon D600拆解
arrow
arrow
    全站熱搜

    Wilhelm 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()