D600 入塵
之前Ken Rockwell就曾在他網站上的每日更新提到,他的D600沒有內部出塵的問題,
同時也提到,很多相機都會有入塵問題,用小光圈去檢視實在很不必要。
但之後重量級網站DPReview也提出了D600入塵問題,也正式在評測文中載明這項問題,
更有加拿大攝影師把新開箱的D600直接做機身出塵的縮時影片
正當網路上熱議這項災情時,
Ken Rockwell又在他網站的每日更新發表一篇關於他自己的D600的文章,指出他那台是乾淨無瑕的。
以下是全文翻譯:

My Nikon D600 is AOK. My sensor is clean.
我的D600是OK的。我的感光元件很乾淨。

I wouldn't worry about it. These things happen for every new camera:
one guy of many sees some dirt on his, and the Internet spreads it like wildfire.

我並不擔心它。每台新相機都會發生這種事:某個人看到有些入塵,就透過網路讓這件時像野火般擴散。

The good news is that when you deal with a decent company like Nikon, LEICA, Canon, Apple, or whoever,
if there ever is a real problem, they'll fix it.

好消息是,當你跟Nikon, LEICA, Canon, Apple這類大公司打交道時,
如果有「真正」的問題存在,他們會修好它。

See My New Product Reliability article for more. People spread these things all over, and they greatly multiply
themselves over the Internet.

可以看看我那篇「新產品可靠度」的文章,人們總是到處宣揚這些事,然後透過網路來大肆壯大自己。

My D600 is fine, and if it weren't, Nikon would fix it under warranty.
我的D600沒問題,就算它有,Nikon在保固內也會修好它。

Just get over it. It doesn't bother me, but I'm astounded at how many impressionable people have gotten all
terrified of this not because they've ever seen the problem, but because they read it somewhere as posted by someone they've never met.

就別再想了吧。這件事並不困擾我,
我倒是很驚訝有這樣多的人,不是因為自己本身有看到這個問題,而是被網路上某個人po的文章嚇個半死。

I do know a guy personally who claims that his D600 had some dirt, and Nikon fixed it for him. Big deal.
我自己是有認識一個人,表示他的D600有些入塵,然後Nikon幫他清好了。沒什麼大不了。

Want to know which camera really has a dirt problem? My D3; it has no built-in cleaner and it's filthy after five years of heavy use. My D600 is super clean.
想知道哪台相機才有真正的入塵問題嗎?我的D3
他沒有內建除塵功能,經過五年的重度使用後他真的很髒。
相較之下我的D600真的是超級乾淨的。

The only D600 flaw I've found is a minor programming omission where Nikon forgot to program the D600 to
revert back to A (aperture-priority) exposure mode if it's set to any other auto mode with a manual-focus ("non-CPU") lens mounted. Almost all other Nikons are smart enough to do this automatically, but in my case, I had
to pick up the phone and call (800) NIKON-UX for free live help where they reminded me of this.

我唯一發現的D600瑕疵,是如果你裝了手動鏡(非CPU)又設在其他Auto模式下,他不會自己回復到光圈優先模式。
Nikon忘了把D600設定了。我其他的Nikon相機都會自動回復,
不過我打Nikon免付費電話回去時,他們有提醒我這點。

If you don't set the A or M exposure mode with manual lenses on your D600, the camera won't work and will
flash an "F - -" instead of shifting to A mode and just shooting as does the D800 and other Nikons.
I was expecting it to work in my U1 and U2 modes, which I have set to P (Professional, née Program) exposure mode — oops!

如果你在D600用手動鏡沒有設在A或M模式,他會閃"F - -" 而且不會作動,
不像D800和其他Nikon相機會自己切回去A模式,
我本來想說U1、U2模式可以解決這問題,我把它們設成P模式 -噢噢!

相關文章:

D600用戶有機會可以免費更換快門零件
D600在3000次快門後就不再有塵點
Ken Rockwell再次聲明他的D600乾淨無暇
東京銀座Nikon服務中心對D600入塵的說法
美國Nikon對D600入塵縮時影片的回應
Nikon D600新機入塵過程的縮時影片
Dpreview確認了Nikon D600的塵點問題
Nikon D600 開箱!
Nikon D600 D-movie的幕後製作
Nikon D600的入塵可能來自於快門簾周遭的縫隙
Nikon WU-1b無線傳輸器開箱
Ken Rockwell對D600入塵事件表示他那台沒這問題
Nikon D600 、D800將有韌體更新
Nikon D600拆解
arrow
arrow
    全站熱搜

    Wilhelm 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()